24 שוטרים נפצעו, 13 נעצרו, פינוי עמונה יימשך אל תוך הלילה

    אבי יעקב 17 Comment on 24 שוטרים נפצעו, 13 נעצרו, פינוי עמונה יימשך אל תוך הלילה

    שקד: תושביה הגיבורים של עמונה הצליחו לשנות את כיוון ספינת ההתיישבות • טלב אבו ערער: בעמונה מפנים בעדינות ובאום אלחיראן ההריסות והפינוי נעשה כמעשה גבורה • הופשרו 3 אלף יח"ד ביו"ש לרכך את הפינוי

    15:45
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on פניה לפרקליטות: חשד לעבירות כלכליות בחברת בסדנו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כוחות הביטחון החלו בפינוי תושבי עמונה.

    המשטרה היא זו שנמצאת בחזית הראשונה כאשר כוחות של היס"מ בשיתוף שוטרות ושוטרי משטרת ישראל יבצעו את משימת פינוי 45 המשפחות והצעירים אשר הגיעו למקום.

     למשימה הוקצו כ 3000 אנשי ביטחון שנמצאים במקום החל מאמש כאשר הכוונה היא לסיים את הפינוי עד לשעות החשיכה.  במשטרה ובצבא אומרים כי יתכן והפינוי יערך שעות וכי הנקודות הבעיתיות הן בית הכנסת והמקווה שם מתבצרים רבים.  לעבר כוחות הביטחון הושלכו אבנים וחפצים והוקמו מכשולים רבים ברחבי הגבעות המקיפות את עמונה.

    מתחילת המבצע נפצעו 24 שוטרים ושוטרות במצב קל, חלקם פונו לבתי החולים ומרביתם שוחררו לאחר קבלת טיפול רפואי. סה"כ עד כה הורחקו באוטובוסים כ-400 צעירים וצעירות שהתגודדו בישוב. נכון לעכשיו פונו כ-30 בתים. כ-30 משפחות המתגוררות בישוב התפנו במלואן או בחלקן. מתחילת הפעילות נעצרו 13 צעירים בגין הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים והפרעה לשוטרים במילוי תפקידם.

    42 משפחות המתגוררות בעמונה צפויים להיות מפונים בשעות הקרובות למדרשה ביישוב עפרה הסמוך וזאת 11 שנים אחרי הפינוי הברוטאלי הקודם שנצרב לתושבי המדינה בגלל אלימות כוחות הבטחון.

    משעות הבוקר המוקדמות ועד לשעה זו טופלו בעמונה ע"י מתנדבי רפואת חירום של איחוד הצלה סניף בנימין 26 נפגעים קל שסבלו מחבלות ופציעות, היפותרמיה, צריבות בעיניים ובעיות נשימה.

    לשערי צדק פונו בשלב זה שני נפגעים מעמונה: קטינה ובגיר. שניהם פצועים באורח קל ומטופלים במחלקה לרפואה דחופה.

    בניגוד לדברי השר בנט – שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לא הורה על הריסת השטחים החקלאיים בעמונה ולא מתערב בפקודה המבצעית. מכיוון שתושבי עמונה הגישו השגה בנושא פינוי השטחים החקלאיים ליועץ המשפטי לאיו״ש, הנושא עבר למסלול המשפטי והסוגיה מן הסתם תיפתר בסופו של דבר בבג"ץ, כך נאמר בהודעת משרד הבטחון.

    השר ליברמן אומר: ״כתושב נוקדים לבי נמצא בשעה קשה זו עם תושבי עמונה ואני מצפה מכל נבחרי הציבור, ובמיוחד משרי הממשלה, לאמפתיה והתחשבות במפונים ולא לנצל את מצוקת התושבים להאשמות שווא ויצירת מחלוקות בתוך עם ישראל כדי לנסות ולגרוף רווחים פוליטיים צרים. מוטב למי שמאשים עכשיו האשמות סרק לעשות חשבון נפש עם עצמו על ההבטחות ותקוות השווא שנטע בלב המתיישבים.״

    במסגרת הערכות לפינוי עמונה ובהמשך להידברות ולשיח שמתקיימים באופן רציף בין גורמי משטרת ישראל למשפחות המתפנות, אחת המשפחות העבירה לידי המשטרה שקית שהכילה אמצעי אמל"ח, רימוני הלם ופצצות תאורה, שהוסלקו בביתם.

    המשטרה קוראת לגורמי ההנהגה להמשיך לגלות אחריות ומעורבות גבוהה על מנת שביצוע צו בית משפט  יתקיים כסדרו ומשימת הפינוי לא תהפוך למחזה אלים בו יפגעו לשווא אזרחים ואנשי כוחות בטחון. איש אינו חפץ שאכיפת חוק תסתיים בפגיעה בנפש, גוף או רכוש.

    הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו קורא לתושבי עמונה ולשוהים בתחום היישוב שלא לנקוט באלימות כנגד כוחות הביטחון בעת הפינוי.

    הרב הראשי ציין בקריאתו כי: "פינוי היישוב והמשפחות המתגוררות בו מעורר צער וכאב גדול, אולם חובה לכבד את החוק ואין לנהוג באלימות כלפי אף אדם, ועל אחת כמה וכמה כלפי כוחות הביטחון והחיילים שעושים לילות כימים למען עם ישראל ולכן על כל אחד ואחת לנהוג אך ורק בהתאם להלכה ולחוק."

    הפסדנו אבל ניצחנו

    שרת המשפטים איילת שקד כתבה בדך הרשת החברתית שלה כי "היום הזה הוא יום קשה. קשה מאוד. פינוי של 40 משפחות יהודיות בלב ארץ ישראל. לצערי, על אף המאמצים הרבים שעשינו, למרות הימים והלילות שהושקעו במניעת החורבן המיותר הזה, לא הצלחנו למנוע את הפינוי המיותר והכואב והאכזר על היישוב עמונה.

    אנחנו עדיין מחכים לפסיקת בגצ ומקווים שניתן יהיה להעתיק את היישוב לחלקות סמוכות. אולי קשה לראות זאת כרגע, ברגעים בהם העין מוצפת בדמעות, אך למרות הכל, למרות הכאב העצום והמראות הקשים עלינו לזכור כי עמונה היא ציון דרך. היא ציון דרך כי תושביה הגיבורים של עמונה הצליחו, חמישים שנה אחרי שחרור יהודה ושומרון ועשרים שנה אחרי הסכמי אוסלו האומללים, לשנות את כיוון ספינת ההתיישבות.

    הם הצליחו כיון שהתמודדותם האמיצה חייבה אותנו להפסיק להפקיר את המגרש המשפטי לארגוני השמאל הקיצוני, ולבנות אלטרנטיבה משפטית המחזקת את מה שמוסרית ברור לכולנו – זכותם של היהודים להתיישב בכל רחבי ארץ ישראל. בזכות עמונה, הצלחנו לאחוז את השור בקרניו ולהפסיק את ה"LAWFARE", הלוחמה המשפטית של ארגוני השמאל, על ידי בניית אלטרנטיבה משפטית, שתאפשר סוף סוף למתיישבים היהודים לחיות את חייהם בנחת ללא חשש מעתירות שכל מהותן הוא חורבן ופגיעה בזכותו של העם היהודי על ארצו.

    בזכות עמונה, לראשונה זה שנים יוקם ישוב חדש ביהודה ושומרון. נכון, בקרב עמונה הפסדנו. בימים קשים כאלו קשה לראות את נקודות האור המנצנצות במרחק. המחיר שמשלמות משפחות עמונה הוא כבד מנשוא. אך עמונה היא אבן דרך משמעותית בדרך לניצחון במאבק על זכותנו על הארץ הזאת. במאבק הזה ננצח כי רוחם של תושבי עמונה מחייבת אותנו לכך."

    ח"כ אורן חזן שוחח עם כתבים וכלי תקשורת היישר מעמונה אמר כי "נפתלי בנט צריך להניח את המפתחות ולהתפטר. הוא הוליך שולל את תושבי ישראל והמתיישבים ביו״ש".

    ראש מועצת שומרון יוסי דגן ששהה אמש לצד תושבי המקוםקרא לבג"ץ לנהוג בהגינות ולראש הממשלה לעצור את העוול הזה. "עדיין לא מאוחר. יש אפשרות לממשלה הזו לעשות את המעשה הנכון. לעצור החרבת ישוב שלם וגירוש 45 משפחות מביתן. יש לכם אפשרות להציל את המדינה הזו מקרע נוסף". עוד הוסיף דגן: "אני קורא לבג"ץ לקבל את ההחלטה הנכונה. להיות הוגנים והגונים כלפי ערכי המוסר והצדק וכלפי עקרון השוויון בפני החוק. גם כאשר מדובר בתושבי יו"ש הישראלים".

    הפשרת בתים

    בינתיים, כדי לרכך את הימין שוב יצאה הודעה על הפשרה של 3000 יח"ד בהתישבות. על פי לשום ההודעה הרי ש"בסיכום בין שר הביטחון, אביגדור ליברמן לרה״מ, בנימין נתניהו, הוחלט על אישור לבניית למעלה מ-3000 יחידות דיור חדשות ביהודה ושומרון. כ-2000 מתוכן הינן יחידות המוכנות לשיווק מיידי והשאר בשלבים שונים להפקדה ולתוקף.

    ההחלטה באה כחלק מהחזרה לחיים נורמאליים ביהודה ושומרון והתנהלות המאפשרת מענה אמיתי לצרכי החיים והדיור. החלטה זו מצטרפת להחלטה על 2500 היחידות שפורסמה בשבוע שעבר".

    רשימה חלקית של המקומות בהם אושרו יחידות הדיור: אלפי מנשה כ-700, אורנית כ-200, נופים כ-50, בית אריה כ-650, אפרת כ-30, נוקדים כ-150, גבעת-זאב כ-150, שבי-שומרון כ-70, קרני שומרון כ-100, שילה כ-100, מצודות יהודה כ- 100, כפר אלדד כ-80, בית"ר עלית כ-650.

    בין עמונה לאום אל חיראן

    ח״כ טלב אבו עראר אמר הבוקר כי "למרות שאין מקום להשוואה בין שתי הסיטואציות עמונה שטח כבוש, ונבנתה על אדמות פלסטיניות פרטיות, ואת הפינוי נעשה בביישנות, ועדינות, ובאום אלחיראן ההריסות והפינוי נעשה כמעשה גבורה של המשטרה והממשלה. באום אלחיראן לא מתחשבים בילדים, ובנשים, ונעשו ההריסות באישון לילה, כי כאן מדובר בערבים. בעמונה נעשה הפינוי באור יום, ובמשא ומתן למרות האלימות נגד אנשי הביטחון.

    בעמונה מסכנים, כך מתארת אותם העיתונות הישראלית, ובאום אלחיראן ״טרוריסטים״ ומעשה גבורה של הממשלה. אמרנו שהממשלה הזו והעיתונות מלאה בגזענים, וזאת הדוגמה שמאמתת את דברינו, ובשידור חי מול עיני כל העולם. היום בעמונה מפנים ומחר מיישבים, ובאום אלחיראן הרסו והרגו, וצהלו, ולא טיפלו באנשים".



    17 תגובות

    מיין תגובות
    1. 17

      הכל הגלל נפתלי בנט@ הוא עסוק כל היום במשרד איך "לטפל" ולהיטפל לחרדים! הוא מפלה אותם לדעה בתקצוב לעומת הערהים הנוצרים!
      בזה הוא עסוק רובו וראשו! במלחמת אחים! אם היה משקיע 5% מהאנרגיות האלו בטובת תושבי עמונה, הפינוי לא היה קורה!
      חומר למחשבה למי שבחר בנט ושקד

    2. 16

      זוהי מדינת היהודים?????????

    3. 15

      אני לא יכו לראות את המראות הקשים האלו

    4. 13

      מה ההורים רוצים מהילד שלהם? איזה אכזריות של הורים? למה להשאיר לו טראומה לכל החיים, הכל שווה בשביל לעשות קצת אקשן???? הרי הם ידעו בדיוק איך זה יראה, בתור הורה אני לא מסוגל להבין את זה.

    5. 12

      דייי תפסיקו זה לא אשמת החיילים שהם מפנים אותם!!!!
      אתם יודעים כמה הם בוכים על זה?? הם מבצעים פקודה!!!

      1. נכון. לא פייר שהם שק החבטות

    6. 10

      הרי מה יצא מהגרוש בגוש קטיף.????????????????? כלום רק טרור ומלחמה. ועכשיו נו פיניתם ו…… מה יהיה בישוב הזה כלום………… הרי פלשתינים לא מתכננים להתישב שם בדיוק כמו בגוש, שבסוף יש שמה מנהרות טרור…………..מזעזע

    7. 9

      בפעם הבאה מצביעים רק "עוצמה יהודית". כל השאר הם ימין מזוייף. ברגע שד"ר בן ארי יהיה ראש הממשלה בעז"ה – האויב הערבי, זהבה גלאון ומרים נאור יהיו בסוריה. שם יהיה להם טוב מאוד. הרב כהנא צדקקקקקקקקקקקקק. צדק "בריבוע". מי שיגיד שלא- הוא שקרן, טיפש , שוטה רשע וגס רוח.

    8. 8

      עמונה בלב. אמונה בנשמה.
      עמונה שלי ושלך
      🙁

    9. 7

      השוטרים האלה אין להם לב!
      בכל מדינה נורמאלית אחרת בטוח שהרבה מאוד היו מסרבים פקודה לחטוף תינוקות מהאמא שלהם
      ולעקור אותם מביתם
      הבעיה שכאן זה לא מדינה נורמאלית! השוטרים עברו היפנוזה מהתקשורת והפכו לאטומי לב, והפוליטקאים מסתכלים רק
      דרך משקפיים פוליטיות אטומות יותר מהמשקפי שמש של השוטרים הנוגשים

    10. 6

      כואב עליכם אחינו המזרחי.. רק אתם חייבים כבר סוף סוף להפסיק להחזיק מהדינה ומהצבא הזה שכך עושה לכם …

    11. 5

      לא להאמין שזה קורה בימנו!!!!!!!!

    12. 4

      דיייייייייי!!!!!!!!!!!!!!!

    13. 3

      דייייייייייייי!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      זה מתאים לשואה

    14. 2

      להיות עם חופשי בארצינו